‹ Referenssit

Personoidulla palvelulla parempaa asiakaskokemusta

  • Digitaaliset palvelut
  • Lean agile
  • Menetelmät

Rahapeliyhtiö Veikkaus aloitti toimintansa 2017 alussa, kun Fintoto, Raha-automaattiyhdistys ja vanha Veikkaus yhdistyivät.

Haaste

Veikkauksen verkkopalvelussa on iso määrä asiakkaita, jotka käyttävät palvelua usein ja toistuvasti. Veikkaus halusi kehittää palveluaan siten, että se mukautuu asiakkaan tarpeisiin reaaliaikaisesti. Muutos tarkoitti uuden teknologian käyttöönottoa ja sisällönhallintajärjestelmän vaihtamista. Näihin tarvittiin asiantuntevaa ja kokenutta kumppania, jollaisen Veikkaus löysi Talent Basesta. Lopputuloksena saatiin kyvykkyys mukauttaa palvelua asiakaskohtaisesti ja ennen kaikkea tarjota entistä parempaa palvelua asiakkaille.

Ratkaisu

Projektin aikana Talent Basen asiantuntijat tulivat mukaan tutkimaan järjestelmätarjontaa globaalilla tasolla, tuottamaan määrityksiä kilpailutusta varten ja viemään asioita eteenpäin. Veikkaukselle kuvattiin todellinen business case – mistä hyödyt koostuvat ja mitä ne konkreettisesti ja euroissa tarkoittavat. Lisäksi luotiin kuvaus tulevasta arkkitehtuurista.

”Tarvitsimme järjestelmämuutoksen sekä paljon uudenlaista osaamista henkilöstöllemme. Hankimme reaaliaikaisen personointimoottorin sekä sisällönhallintajärjestelmän ja uusimme myös Veikkauksen jälleenmyyjille tarkoitetun extranetin. Talent Basen henkilöt tekivät vertailut, hoitivat kilpailutusta ja veivät projektia eteenpäin, mutta he myös samalla siirsivät osaamista meidän henkilökunnallemme. Tämä oli juuri sitä, mitä me tarvitsimme”, Antti Tiihonen Veikkaukselta kiittää.

Tulokset

Veikkauksen sivuilla on nyt käytössä personoidut palvelut ja sisällöt, jotka muuttuvat esimerkiksi asiakkaan ostohistorian perusteella. Tiihonen on erittäin tyytyväinen lopputulokseen. Asiakkaat saavat nyt parempaa palvelua ja mittareiden mukaan he tulevat myös takaisin.

”Saavutimme ehdottomasti ne liiketoiminnalliset hyödyt, joita lähdimme hakemaan. Meillä on nyt parempi kyky kohdentaa asiakkaille personoituja sisältöjä. Lisäksi kehittäminen perustuu dataan ja on ketterämpää ja kustannustehokkaampaa kuin aikaisemmin”, sanoo Tiihonen.

Pidätkö lukemastasi? Tilaa blogitekstimme meiliisi.