Harkitsetko Contentfulia sisällönhallinnan ratkaisuksi?

Contentful on suosittu headless-tyyppinen sisällönhallinnan järjestelmä. Headless CMS tukee erityisen hyvin monikanavaista ympäristöä, jossa samaa sisältöä jakavat eri kanavat, kuten verkkosivusto ja mobiilisovellus tai vaikkapa ison yrityksen eri brändit tai liiketoiminnot. Mikäli yrityksellä on tavoitteena lisätä digitaalisissa palveluissa koneoppimiseen perustuvaa sisällön suosittelua, headless CMS on oikein toimiva ratkaisu sisältöjen hallintaan.

Olemme Contentfulin strateginen partneri ja voimme auttaa sinua hyödyntämään Contentfulin järjestelmää parhaalla mahdollisella tavalla. Olemme olleet mukana suunnittelemassa useaa Contentful-ratkaisua ja olemme auttaneet muun muassa ikonista Yhteishyvää uudistumaan kotisivusta monikanavaiseksi sisältöpalveluksi.

headless cms

Talent Base on Contentfulin strateginen partneri.

Miten voimme auttaa?

Sisällönhallinnan ja sivustonhallinnan konsepti

Headless CMS:n käyttöönotto vaatii suunnittelua. Jopa enemmän kuin perinteisen CMS:n käyttöönotto. Liiketoiminnalliset vaatimukset esimerkiksi verkkopalvelun etusivun tai erilaisten laskeutumissivujen päivittämiseen eivät ole poistuneet minnekään. Koska headless CMS ei tarjoa samanlaisia työkaluja sivujen hallinnointiin, tämäntyyppiset vaatimukset on konseptoitava tarkoin ennen kuin yhtäkään riviä koodia on kirjoitettu. Kokenut sisällönhallinnan konsultti osaa miettiä asiakastarpeeseen sopivat aikaa kestävät ja skaalautuvat ratkaisut.

Monikanavainen sisältömalli

Hyvin suunniteltu sisältömalli on tärkeä erityisesti monikanavaisessa sisällönhallinnassa. Mitä selkeämpi ja yleiskäyttöisempi sisältömalli on, sen vähemmän aikaa esimerkiksi verkkosivuston koodaminen vaatii. Sisältöjen julkaiseminen dynaamisesti esimerkiksi hakukoneiden rakastamien aihealueiden alle onnistuu hyvin ainoastaan metadatamallin avulla. Autamme sinua suunnittelemaan sisältömallin, jonka avulla vapautat työaikaa sivustojen käsin päivittämiseltä vaikkapa asiakaskokemuksen kehittämiseen.

Analytiikka ja sisältöjen kohdentaminen

Asiakaskokemuksen kehittäminen ja sisältöjen kohdentaminen vaatii laadukasta dataa. Asiakas- ja liiketoimintalähtöinen metadatamalli yhdistettynä digitaalisesta palvelusta kerättyyn käyttäjädataan on lyömätön yhdistelmä, kun haluat erottua tarjoamalla oikean sisällön oikeaan aikaan ja oikealle kohderyhmälle. Sivustolta kertyvä data voi kuitenkin olla kohdentamiseen liian kohinaista, jos analytiikkaa ei ole suunniteltu ja toteutettu tavoiteltujen asiakaspolkujen mukaisesti. Me varmistamme, että analytiikkasi on iskussa ja sisältösi löytää oikean yleisön.


Ota yhteyttä

Tuija Riekkinen, Head of Omnichannel Content

Tuija Riekkinen

Näin Yhteishyvä muuntautui kotisivusta monikanavaiseksi sisältöpalveluksi